Re: Digital signatur, udlevering af offentlig nøgle.

On Wednesday 23 March 2005 19:32, Jonas Smedegaard wrote:
> Du behøves altså ikke hemmeligholde din offentlige nøgle af hensyn til
> tyveri af din identitet (jf. Anders Breindahls forklaring). Du kan
> derimod overveje at hemmeligholde den af hensyn til "privatlivets fred".

Udmærket forklaring, men jeg forstår ikke hvad du mener med denne sidste
sætning.
Hvordan kan det, at udstrakt hemmeligholde den offentlige del af et asynkront
nøglepar bidrage til ens privatlivs fred -- altså fra et teknisk synspunkt,
og ikke som en /falsk/ følelse af sikkerhed?

Jeg er ikke krypto-ekspert, så hav mig undskyldt hvis jeg roder i det.

Med venlig hilsen, Anders Breindahl/skrewz.