Re: Digital signatur, udlevering af offentlig nøgle.

On Tuesday 22 March 2005 23:40, Jonas Smedegaard wrote:

> Sværere end hvad? At udtale din kærestes mellemnavn?

Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
0x00000000 in kæreste () from /usr/lib/libspeech.so.1

> Det jeg snakker om er ikke at fuske med ressourcen - hverken et
> CPR-nummer eller en offentlig nøgle er nem at manipulere med (det kræver
> hhv. adgang til CPR-registret og den private nøgle). Det er derimod

Ok.. Nu kalder jeg et gammelt sikkerhedsprincip frem fra mine cirkus-mili
dage. Der findes to former for information "Need to know" og "Nice to know"
information. Umiddelbart falder min offentlige nøgle indenfor kategorien nice
to know, for de fleste websites udenfor danmark. Det er sådan set derfor jeg
ikke har lyst til at de skal have den. Ok de kan sikkert ikke misbruge den,
men alligevel er der jo ingen teknisk grund til at de skulle have den, så
hvorfor give dem den.

Hov. Jeg kommer i tanke om en anden ting. Hvis jeg giver dem min offentlige
nøgle, så identificerer det jo mig unikt som person, hvilket jo kan bruges
til at lave ting såsom målrettede reklamekampagner. Det er jo noget der har
været meget snak om, fordi det muligvis krænker mit privatliv.

Du kan selvfølgelig sige at mit ip nummer identificerer mig unikt i forvejen,
meeen.. Det kunne jo være min kæreste der sad og surfede!

Anders

--
 - Debian/Unstable - KDE 3.3.2 - KMail 1.7.2 -