Re: Digital signatur på Debian Gnu/Linux

On Thursday 10 February 2005 11:48, Anders Ellenshøj Andersen wrote:
> Nogen der har erfaringer med digitale signaturer fra TDC på Debian? Hvad
> virker?/Hvad virker ikke?

Ok nu har jeg rodet lidt med det selv, og lad mig kaste nogle af mine egne
erfaringer ud.

Det er lykkedes for mig at lave et certifikat med opencert programmet (hvor de
havde gemt linket helt i bunden af dokumentet). Jeg kunne så hente dette
certifikat ind i konqueror i krypto opsætningen.

Dernæst testede jeg det på http:/www.toldskat.dk. Her stødte jeg så ind i
problemer. Det popup vindue hvor man logger ind (på csc's hjemmeside)
forsvinder når man trykker log på, uden man bliver redirectet til tast selv
systemet i modervinduet.

Et workaround for dette var at finde urlen på login vinduet og overføre den
til en separat tab i konqueror. Når konqueror har flere tabs åbne vil den
nemlig ikke umiddelbart lukke vinduet, og du har nu mulighed for at klikke en
manuel redirect knap der bringer en videre til tast selv systemet. Når man
først er inde der, ser resten af tast selv systemet ud til at virke ret godt.

Sulån's hjemmeside virker ikke. Man kan ikke logge på fordi loginvinduet
forsvinder med det samme. Sikkert igen fordi den ikke redirecter som den
skal.

Man kan ikke hente certifikatet ind i kmail fordi det kræver at man har
kleopatra installeret. Kleopatra kræver eksperimentelle pakker af gpgme hvor
gpgse er med, og de findes ikke i unstable..

Anders

--
 - Debian/Unstable - KDE 3.3.2 - KMail 1.7.2 -