Custom kernekompilering af 2.6 på testing/sarge

Hej liste

Mit mål er at kompile en 2.6 kerne og tilføje et patch på sarge.

Hvad er den bedste måde at gøre det på?

Jeg er selv nogenlunde sporet ind på følgende måde, men er i tvivl om det er
den bedste måde:

1. apt-get install kernel-source-2.6.8
(Linux kernel source for version 2.6.8 with Debian patches)

2. patche kernel-source-2.6.8 med et patch

3. compile kernen "Debian way", dvs. køre make-kpkg etc.

Kan det lade sig gøre at bruge kernel-package til kerneversion 2.6?

Og hvad er forskellen på kernel-tree-2.6.8 og kernel-source-2.6.8?

Hvad er "Debian patches" i parentesen på kernel-source-2.6.8?

Er det underordnet om jeg tager en nyere kerne fra kernel.org? el. er det
bedst at tage den fra sarge distributionen, altså en lidt ældre udgave og få
en out-of-the-box 2.6 kerne lavet specielt til sarge?

En del spørgsmål, men jeg synes ikke rigtig at kunne finde klare svar i
dokumentationen el. diverse guides på nettet.

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Lars E. D. Jensen