Re: kerne 2.6 på stable

On 19-01-2005 14:54, Lars E. D. Jensen wrote:

> Det kan godt lade sig gøre selv at lave en 2.6.x kerne i en deb pakke med
> sourcen fra kernel.org. Men så vil andre installerede pakker på
> woody-systemet med større sandsynlighed _måske_ få problemer med at fungere,
> fordi de er designet til at køre med 2.4.18...?

make-kpkg er et _hjælpeværktøj_ til at lave kerne-pakker, lissom
debhelper er det mere generelt. Der er ingen garanti for at
afhængigheder er korrekte blot fordi du bruger hjælpeværktøjet.

Oveni er Woody's make-kpkg skrevet før 2.6, og da det er ret svært at
spå om fremtiden er der ikke dér indbygget support for disse kerner.

> Det ville så være mere korrekt at bruge f.eks.:
> deb http://www.backports.org/debian woody kernel-2.6
> og rekompilere den (med dens afhængigheder) til ens hardwareplatforms krav?

Hvis du bruger backports.org så aaaaner du ikke hvor du reelt henter den
fra. Læs min tidl. pointe med at blande kilder - bruger du backports.org
direkte spiller du russisk roulette. Held og lykke...

> Vil det så sige, at følgende guide, som tager udgangspunkt i at man henter
> sourcen fra kernel.org, egentlig er forkert ift. debian policy

Officiel Debian-melding er: 2.6-kerner fungerer ikke med Debian Woody.

Hvad du leder efter er måder at komme omkring dette. Så giver det ikke
mening at indblande Officielle Debian-dokumenter.

Hvis du vil holde dig til Debian Policy så vær opmærksom på at den
handler ikke (primært, ihvertfald) om distributioner, men om pakker - du
kan samle din egen lille distribution af officielle Debian-pakker hentet
fra Woody, Sid og Sarge, og hvis ikke de fungerer sammen selvom
pakke-afhængigheder er korrekte kan du med rette rapportere det som
kritiske fejl i BTS.

Jeg har i mine tidligere svar omformuleret problemstillinger konkret om
kernepakker til problemstillinger generelt for alle Debian-pakker.