Re: kerne 2.6 på stable

On Wed, Jan 19, 2005 at 02:54:37PM +0100, Lars E. D. Jensen wrote:
> Ok, lige for at skære det ud i pap for mig selv... Så stiller jeg lige et par
> "ja/nej" spørgsmål :)
>
> Det kan godt lade sig gøre selv at lave en 2.6.x kerne i en deb pakke med
> sourcen fra kernel.org. Men så vil andre installerede pakker på
> woody-systemet med større sandsynlighed _måske_ få problemer med at fungere,
> fordi de er designet til at køre med 2.4.18...?

Ja, men det afhænger helt klart af hvilke typer af pakker du
installerer. Jeg har svært ved at forestille mig eksempelvis mc har
problemer med 2.6, men mere hardware nære ting, som eksempelvis
lm-sensors kan jeg snildt forestille mig kan give problemer.

> Jeg har godt nok aldrig oplevet, at en nyere 2.4 kerneversion end 2.4.18 har
> voldt problemer for woodypakker. Det kan selvfølgelig være jeg ikke bruger de
> pakker, der har problemer.

Jeg har heller ikke oplevet problemer med 2.6 på Woody (med pakkerne
fra backports.org).

> Det ville så være mere korrekt at bruge f.eks.:
> deb http://www.backports.org/debian woody kernel-2.6
> og rekompilere den (med dens afhængigheder) til ens hardwareplatforms krav?

Ja. Du kan vælge enten at bruge den 2.6.7 kernel, som findes på
backports.org eller downloade en nyere source fra kernel.org og
compile den selv.

> Vil det så sige, at følgende guide, som tager udgangspunkt i at man henter
> sourcen fra kernel.org, egentlig er forkert ift. debian policy, da der ikke
> laves nogle afhængigheder udover det er en 2.4 kerne, som woody kører med som
> standard?
> http://www.debianguiden.dk/dists/stable/html/kerne-udskiftning.html

Nu er jeg langt fra ekspert i Debian policy, men det kan der da være
noget om.

--
Med venlig hilsen
Martin Skøtt