Re: kerne 2.6 på stable

Onsdag den 19. januar 2005 13:54 skrev Jonas Smedegaard:

> Dit spørgsmål går altå mere generelt på, om det giver problemer at undgå
> rekompilering af Debian-pakker, og istedet bygge en ny Debian-pakke hvor
> irriterende afhængigheder udelades. Svaret er JA.
>
> Afhængighederne er ikke tilføjet for sjov.

Ok, lige for at skære det ud i pap for mig selv... Så stiller jeg lige et par
"ja/nej" spørgsmål :)

Det kan godt lade sig gøre selv at lave en 2.6.x kerne i en deb pakke med
sourcen fra kernel.org. Men så vil andre installerede pakker på
woody-systemet med større sandsynlighed _måske_ få problemer med at fungere,
fordi de er designet til at køre med 2.4.18...?

Jeg har godt nok aldrig oplevet, at en nyere 2.4 kerneversion end 2.4.18 har
voldt problemer for woodypakker. Det kan selvfølgelig være jeg ikke bruger de
pakker, der har problemer.

Det ville så være mere korrekt at bruge f.eks.:
deb http://www.backports.org/debian woody kernel-2.6
og rekompilere den (med dens afhængigheder) til ens hardwareplatforms krav?

Vil det så sige, at følgende guide, som tager udgangspunkt i at man henter
sourcen fra kernel.org, egentlig er forkert ift. debian policy, da der ikke
laves nogle afhængigheder udover det er en 2.4 kerne, som woody kører med som
standard?
http://www.debianguiden.dk/dists/stable/html/kerne-udskiftning.html

--
Med venlig hilsen / Best regards