kerne 2.6 på stable

Jeg har prøvet at installere kerne-2.6 fra backports på en stable. Der indtraf
imidlertid dependency-problemer - en eller anden pakke som virkede rimelig
central, skulle opdateres. Så orkede jeg ikke, da jeg frygtede uendelige
dependency-problemer ...

Men hvis man installerer en Debian-testing og kompilerer en 2.6 kerne hentet
fra kernel.org (f.eks. 2.6.10), og den fungerer, vil der så være heftige
problemer med at anvende den på en Debian-stable (på samme maskine)? Eller
vil der bare være visse 2.6-funktioner der ikke virker? Er der nogle
funktioner som vil gøre en 2.6-kerne ubrugelig på stable?

Flemming