Spontan ændring af LAN-ip

Jeg har en Cybercity adsl som har en eller anden tumbet specialopsætning
af en zyxel router. Nu har jeg sat en server på og åbnet routeren på 3
porte, men af en eller anden grund ændrer serveren ip-adresse efter
nogle timer og påtager sig en af routerens dhcp-udstukne adresser. Dette
på trods af at jeg har sat den til en fast ip i /etc/network/interfaces
(se nedenfor). Når jeg kører /etc/init.d/networking restart kommer den
straks tilbage på rette ip.

Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt? Det er jo ikke
særlig attraktivt for en server!

Flemming

/etc/network/interfaces

auto lo