Dybt chokerende: min debianbox er frosset for 2. gang

Jeg er næppe kommet mig over chokket endnu: Min debian-testing-box er
frosset igen - denne gang da mozilla skulle finde et link. Jeg kan ikke
lige finde nogle indikationer i dmsag, message og syslog på hvad det det
kan være. Nedenfor ses messages for det relevante tidsrum.

Er der nogen der har ideer til hvordan jeg skal få styr på denne
uholdbare situation? Det er jo langt værre end Mandrake og Suse.

Flemming

PS: Hvorfor kommer der et MARK i messages hvert 20. minut?????

/var/log/messages

Oct 27 21:18:39 flem -- MARK --
Oct 27 21:38:39 flem -- MARK --
Oct 27 21:58:39 flem -- MARK --
Oct 27 22:11:41 flem syslogd 1.4.1#15: restart.
Oct 27 22:11:41 flem kernel: klogd 1.4.1#15, log source = /proc/kmsg
started.
Oct 27 22:11:41 flem kernel: Cannot find map file.