Re: Kontrol af service installation efter upgrade

Hej

Så vidt jeg ved er der ikke nogen metode i Debian til at opnå
det du vil. Det er dpkg der installere pakken, og pakken indholder
opsætningen. Mange sevices har en konfigurationsfil, hvor man kan
skrive noget der disabler dem. fx /etc/default/ntpdate,
/etc/default/rsync og /etc/exports for nfs.
Hvorfor vil du have en service installeret hvis du ikke vil have
den startet?

/ Jens Henrik Jesen

Admir Trakic wrote:
Hej,

Ved upgrade/nyt_service installation, XXX service er altid enabled/symlinked efter næste boot, som jeg synes er meget irry. Jeg har tidligere anvendt min meget "grim metode" hvor jeg opbevarer symlink_favorits i mit standard folder og erstate med gammel /etc/rc2.d (default rulevel),

Findes der en fix(debian_way) metode som netop sikrer mig det nyt/upgraded service er disabled per default, og dermed jeg bliver fri for unødvændige "update-rc.d -f XXX remove" komando? Jeg har set /usr/share/doc/apt/examples/configure-index.gz har smarte indstillinger, men jeg vil ikke pille for meget,... ;-)

--
Statsbiblioteket       Email: jhlj@statsbiblioteket.dk
Universitetsparken     Tlf: (+45) 8946 2097