Re: Kontrol af service installation efter upgrade

On Fri, 15 Oct 2004 12:18:48 +0200, Admir wrote:

> Hmm, Med /etc/default man kan styre opførsel af alle services, men
> dette kræver mange rettelser /etc/init.d/*

> F.eks. disse services er ssh,dhcp,...

For ssh kan du oprette filen "/etc/ssh/sshd_not_to_be_run" (jvnf.
netop /etc/init.d/ssh).

Jeg bruger ikke dhcpd, så den kan kan jeg ikke checke for dig.

dhclient køres så vidt jeg husker kun hvis man har konfigureret et
eller flere interfaces til at bruge dhcp.

  Mvh.

   Adam

--
 "Our voodoo-dolls are full of hopes"                         Adam Sjøgren
                                                         asjo@koldfront.dk