Kontrol af service installation efter upgrade

Hej,

Ved upgrade/nyt_service installation, XXX service er altid enabled/symlinked efter næste boot, som jeg synes er meget irry. Jeg har tidligere anvendt min meget "grim metode" hvor jeg opbevarer symlink_favorits i mit standard folder og erstate med gammel /etc/rc2.d (default rulevel),

Findes der en fix(debian_way) metode som netop sikrer mig det nyt/upgraded service er disabled per default, og dermed jeg bliver fri for unødvændige "update-rc.d -f XXX remove" komando? Jeg har set /usr/share/doc/apt/examples/configure-index.gz har smarte indstillinger, men jeg vil ikke pille for meget,... ;-)

--
Admir Trakic
Debian Gnu/Linux user #99406