Kdevelop3 fejler når den compiler en simpel tutorial øvelse fra en skabelon.

Hej derude.

Jeg skal til at bruge kdevelop i skolen, men kan ikke compile ud fra en skabelon kdevelop selv opretter. Det er et simpelt "hello world" program til kde. Kdevelop fejler ved et sanity check:

checking whether gpp supports -Wundef... no
checking whether gpp supports -Wno-long-long... no
checking whether gpp supports -Wnon-virtual-dtor... no
checking how to run the C++ preprocessor... /lib/cpp
configure: error: C++ preprocessor "/lib/cpp" fails sanity check
See `config.log' for more details.
*** Exited with status: 1 ***

Den bemeldte /lib/cpp findes.

Jeg har installeret kdevelop3, kde-devel, kde-devel-extras, gcc-3.3 m.m. Har i en ide til at løse problemet?

Jeg er nu i debian, og mangler et godt sted at gå hen for at læse howto's og diskusionsfora. Kender i nogen steder?

På forhånd mange tak. Jeg glæder mig til at blive lige så god til debian som jeg er til gentoo og suse.

Mvh Michael Sørensen

"Lotto er sgu bare en statsautoriseret afgift til folk, der er elendig til matematik. Men bare jeg vinder på lørdag."