Re: Hostname domæne...

On Wed, 8 Sep 2004 23:24:21 +0200, Jens Peter wrote:

> Jeg har en offentlig IP, og er tilkoblet fiber.

> Jeg har flere Linux routere kørene, men er lidt i tvivl om
> opsætningen af domæne, hostname osv. Hvis der er nogle der har et
> link eller guide vil det være rart.

Den ene del af det er at sætte DNS op for domænet, så det peger på den
IP-adresse din server står på. Jeg synes denne side er meget god til
kort at forklare DNS:
 <http://www.rscott.org/dns/>

Den anden del er at konfigurere Apache på maskinen. Der kan du f.eks.
kigge på NameVirtualHost og <VirtualHost>:
 <http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#namevirtualhost>
 <http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#virtualhost>

Hvis du kommer med nogle mere konkrete spørgsmål vil du sikkert få
bedre hjælp.

  Mvh.

--
 "Who ees thees Kählveen?"                                    Adam Sjøgren
                                                         asjo@koldfront.dk