Re: Mere IMAP, mail filtre.

Hej,

* Anders Ellenshøj Andersen <andersa@fys.ku.dk> [2004-08-24 22:44:07]:
> Nu ligger jeg så med problemet om hvordan jeg nu for filtreret alle
> mine mails på serveren i stedet for på klienten. Postlister skal
> smides ud i seperate mapper, osv..

En af mine irritationspunkter ved IMAP, er faktisk at jeg mere eller
mindre kun kan filtrere på serveren fornuftigt. Jeg ville meget hellere
kunne filtrere på klientsiden. Hvordan skal jeg ellers filtrere mails på
de IMAP servere, hvor jeg ikke har mulighed for at smide en .procmailrc
ind?

> Er der noget der, der er lige så nemt at gå til? Jeg vil helst ikke lære
> procmail, med mindre det kan foregå gennem et brugervenligt interface. Måske
> et webinterface? Nogen erfaringer med Webmin-procmail, eller skal jeg kigge i
> en anden retning?

procmail er et fantastisk værktøj til at filtrere post. Jeg har aldrig
rigtig "lært" det, men istedet brugt simple procmail eksempler, et
udklip af min ser f.eks. således ud:

PATH=/bin:/usr/local/bin:/usr/bin
MAILDIR=$HOME/Maildir
LOGFILE=$HOME/procmaillog