Re: IMAP Server?

Anders Ellenshøj Andersen said:
> Jeg er ved at sætte server op for familien, og har postfix kørende som
> MTA. Nu
> ville det jo være smart hvis folk også kunne læse deres email med deres
> favorit klient, så jeg overvejer at installere en IMAP server.
>
> Kan I give nogle råd om hvad jeg skal vælge? Vi er fire personer med
> svingende
> mailforbrug.
>
> Jeg er selv som den eneste på lokalnet med serveren. Hvordan henter jeg
> nemmest selv mail fra serveren (ligger i /var/mail på serveren)? Skal jeg
> [...]

Jeg bruger postfix, Cyrus IMAP. Så vidt jeg husker tog det noget tid at få
det hele sat rigtigt op, men til gengæld har det efterfølgende kørt helt
problemfrit i flere år.

Både jeg selv og de 2 andre brugere læser vores mail via IMAP klienter.
Mail klienterne er Squirrel Mail (webmail), Evolution og Outlook.

Hvorvidt dette setup er bedre eller ringere end alternativerne ved jeg
ikke, men det har i hvertfald til fulde kunnet opfylde mine behov.

Med venlig hilsen
Claus Nielsen