Floppy-drev virker ikke under kerne 2.6.x

Hejsa,

Jeg har et besynderligt problem med mit floppy-drev: når jeg forsøger
at læse en diskette, svarer systemet:

   $ mdir a:
   floppy0: Floppy io-port 0x03f2 in use
   floppy0: Floppy io-port 0x03f2 in use
   floppy0: Floppy io-port 0x03f2 in use
   floppy0: Floppy io-port 0x03f2 in use
   Can't open /dev/fd0: No such device or address
   Cannot initialize 'A:'

Jeg kan heller ikke aktivere floppy-modulet manuelt med modprobe.

Det er kun under kerne 2.6.x - med 2.4.x har jeg ikke problemet. Det
underlige er at jeg ikke kan se at ovennævnte adresse bruges af nogen
andre ressourcer - "cat /proc/ioports" afslører ikke at denne adresse
er i brug.

Er der andre måder jeg kan tjekke hvad der evt. kunne lægge beslag på
den adresse som floppy-drevet skal bruge?

/dev/fd0 eksisterer selvfølgelig, og der er som sagt ingen problemer
med at bruge drevet under kerne 2.4.x.

Har googlet lidt, men blev ikke umiddelbart klogere.

Morten