Re: Problemer med libxft

On Saturday 10 April 2004 11:36, Morten Bartvig wrote:

> Reading Package Lists... Done
> Building Dependency Tree... Done
> You might want to run `apt-get -f install' to correct these:
> The following packages have unmet dependencies:
>   libpango1.0-dev: Depends: libxft-dev but it is not going to be installed
> E: Unmet dependencies. Try 'apt-get -f install' with no packages (or
> specify a solution).

Jeg havde selv problemet for en uges tid siden eller to.

Så vidt jeg husker så gjorde jeg brug af min standartløsning på den slags
problemer. Ved hjælp af aptitude blev jeg ved med at fjerne pakker, indtil
opgraderingen kan gennemføres. Da det kun er -dev pakker der bliver fjernet,
så vil dit system jo virke alligevel.

Jeg har lige checket, og jeg har faktisk ikke libxft-dev installeret p.t. Det
er selfølgelig lidt at skubbe problemet foran sig, men nogen gange er det
måden at gøre det på, når man kører unstable.

Jeg fandt lige en mere udførlig liste over pakker der efter sigende skal
fjernes:

# apt-get remove libxft-dev libpango1.0-dev libgtk2.0-dev libglade2-dev

# apt-get dist-upgrade

# apt-get install libglade2-dev

Anders

--
This email was generated using KMail from KDE 3.2.1 on Debian GNU/Linux