Installationscd og floppies med customiseret kerne

Hejsa

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg er forholdvis ny på Debian, men
jeg har dog arbejdet med Linux i mange år, så det er muligt at årsagen
til mine problemer relaterer sig til misforståelser i forhold til
debian's pakkesystem.

Jeg har i et stykke tid forsøgt at lave et sæt installationsfloppies
eller en installationscd med customiseret kerne og tilhørende moduler.
Jeg har søgt en hel del på emnet, men der er ikke rigtig noget af det,
jeg kan få til at fungere helt.
Jeg fik selve rescue floppien til at fungere, så jeg fik bootet
systemet, men jeg kunne ikke få mine driver disketter med moduler til at
fungere. Installationsprogrammet vil ikke rigtig loade mine moduler. Når
jeg sætter den første af de 4 disketter i drevet, som jeg bliver bedt
om, klager maskinen over, at det ikke er den rigtige diskette.
Efter at have kæmpet med dette i et stykke tid, ville jeg i stedet prøve
at lave min egen installationscd. Her kan jeg også lave kernen præcis,
som jeg vil have den uden at være bange for, at den bliver for stor. Men
dette har heller ikke helt fungeret. Jeg fik læst mig frem til, at jeg
skulle installere en pakke, som hedder 'boot-floppies', men jeg kunne
ikke installere den via dselect. Så fandt jeg ud af, at det var en
source pakke og skulle installeres således 'apt-get source
boot-floppies', men efter at have hentet den og skulle til at bruge den
var der en masse ting, som ikke fungrede. Så forsøgte jeg at kompilere
boot-floppies pakken ved at skriver 'axp-get soure --build
boot-floppies', men så fik jeg at vide, at der var en masse
dependencies, som ikke var opfyldt. Dem gik jeg igang med at installere,
men så begyndte den at kræve en helt masse andre dependencies, som
installere en masse X applicationer og libs, hvilket jeg ikke er
interesseret i at få installeret på min maskine og til sidst, var der to
dependencies som ligesom låste hindanden, så jeg ikke kunne komme
videre.

Kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan lave en customiseret
installationscd uden alle disse X pakker? (jeg tror det ikke)
Er det rigtigt forstået at dselect ikke kan bruges til at installere
source pakker og dermed sørge for dependencies?

Er der nogen, der har nogle links eller noget dokumentation på at lave
sine egne installations floppies eller sin egen installationscd?

Jeg synes, det er et meget stærkt plus for Debian, at man har muligheden
for at lave sin egen kerne til installationen. Jeg mangler bare lige at
få det sidste på plads og jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe.

Venlig hilsen,
Jacob Vennervald