Re: Installation af Debian - kan man det?

"Claus Nielsen (BM Data)" <claus.nielsen@bmd.bonnier.dk> writes:

> Jeg har lige et enkelt spørgsmål, men først lidt forhistorie:

For det første bør du wrappe dine linjer ved 72 tegn og for det andet
bør du lade være med at sende en Microsoft Office/HTML-udagave af dit
indlæg med.

> 'apt-get dist-upgrade' virkede noget usikker. Altså ville jeg
> installere en "ren" Debian på min mailserver, men i håb om at få
> konfigureret ting lidt bedre, hentede jeg først lige den nyeste
> beta-uidgave af d-i.

Når man bruger en beta-udgave af noget skal man være klar over at det
ikke har været gennem samme QA-kontrol som frigivet software. Der er
flere kendte fejl i debian-installer der ikke er rettet endnu.

Ligeledes skal man være klar til at komme med præcise fejlmeddelser
når man søger hjælp.

> da også ganske rigtigt en meget - meget - meget lang log. Den sagde
> mig ikke så meget, bortset fra at der havde været fejl under
> installationen af 4 pakker (exim, at og et par stykker mere)
> pga. ikke-opfyldte afhængigheder.

Hvis du ikke skriver præcis hvad der går galt har vi andre ingen
mulighed for at hjælpe dig. Specielt hvis du bruger en nightly
build-version, så kan det være absolut umuligt at gætte om den fejl du
fandt i går også er den samme som den fejl jeg kan reproducere i dag.

> Er der nogen fornuft i at arbejde videre med det jeg har fået
> installeret ind til nu, eller skal jeg starte forfra, og i givet fald
> med hvad. Debian-installer findes jo kun i beta-udgaver, så det er
> selvfølgelig ikke helt rimeligt at forvente, at det bare skal virke,
> men hvis jeg ikke skal bruge den, hvad skal jeg så bruge?

Ptjaaa, du kunne prøve at installere Debian Stable. Selv hvis du
virkelig vil køre Unstable så var det den anbefalede måde at
installere Unstable på indtil for få uger siden.

Jeg ville aldrig smide en Debian Testing-maskine på nettet.

--
 Peter Makholm     |   First you fall in love with Antarctica, and then it
 peter@makholm.net |                                     breaks your heart