Re: Ingen danske tegn i tty1 virtuel terminal

On Tuesday 20 January 2004 22:36, Morten Bo Johansen wrote:

> Mon det så ikke har noget med framebufferen at gøre? Prøv at slå den fra
> og se om det ikke løser det. I så fald er problemet i det mindste
> isoleret, så du har noget at arbejde videre med.

Good call! Nu er jeg kommet et skridt videre.

Uden framebuffer opfører alle de virtuelle konsoller sig helt ens.

Jeg har nu siddet og eksperimenteret i en time, og jeg tror jeg har kredset
mig lidt ind.

Jeg kører /bin/tcsh som default shell.

Alle loginprompter kan nu vise danske tegn, men:

Hvis jeg indtaster et dansk tegn i loginprompten på en af de virtuelle
terminaler, så kan bliver de danske tegn ødelagt i den efterfølgende login
session. Med 100% sikkerhed!

Hvis jeg logger ud og logger ind uden at have tastet et dansk tegn ind, så vil
de danske tegn virke i hele login sessionen.

Jeg fik nu den idé at prøve at skifte til bash som default shell, for at se om
det gjorde en forskel, og ganske rigtigt, med bash som default shell er der
overhovedet ingen problemer.

Så en del af problemet ser altså ud til at være at der er en eller anden fejl
i tcsh, i hvert fald med kerne 2.6 og danske bogstaver.

Her må det vist være på plads med en generel tak til alle på listen for
hjælpen indtil videre.

Anders

--
This email was generated using KMail from KDE 3.1.5 on Debian GNU/Linux