Re: Ingen danske tegn i tty1 virtuel terminal

On Tuesday 20 January 2004 11:34, olberd@odense.kollegienet.dk wrote:

> Den spurgte efter brugernavn og så hvis jeg loggede ind forkert tre gange
> i streg så havde den lige pludselig ændret font sådan så æøå virkede.
> Den var i det hele taget meget inkonsekvent med det.

Jeg har oplevet precis samme!

Further weirdness:

På alle virtuelle terminaler virker backspace tasten ikke før man har logget
ind en gang. Dette gælder for hver enkelt terminal hver for sig. Når først
man har logget ind så begynder backspace tasten at virke, og bliver ved med
det selv om man logger ud. Inden man har logget ind en gang, så giver
backspace tasten bare underlige tegn på tty1 og sorte og hvide kasser på de
andre tty'er.

Der er også forskel på om man bruger bash eller tcsh til at logge ind på.
Logger man ind i bash, så bliver karaktererne ved med at være de samme som
dem der er i login prompten, Bruger man tcsh så bliver mu, grader og sigma
tegnene erstattet af f, x og e. (i stedet for æ, ø og å).

Og for at slutte af, så har nu officielt ingen danske tegn i nogle af
terminalerne. Det eneste jeg så vidt jeg ved har pillet ved er at jeg har
smidt en ny kerne ind med et par ekstra småting jeg skulle bruge (acpi,
autofs). Faktisk så var jeg inde et sted i filsystem opsætningen og pille ved
ved en sprogopsætning, i håb om at det kunne forbedre noget, men jeg kan
dårligt tro at det har noget med konsollen at gøre. (Selvom jeg håbede
det.. :)). Men det blev altså kun værre.

Jeg har fået en underlig windows agtigt deja vu. En flyvsk tanke som kun er
der et kort øjeblik.. Den visker.. Geninstaller..

Anders

--
This email was generated using KMail from KDE 3.1.5 on Debian GNU/Linux