Re: Java debian

On Fri, 9 Jan 2004 20:22:45 +0100 Anders Ellenshøj Andersen wrote:

> Min hovedpointe er egentlig at debian pakkeudgaverne fra blackdown er
> oldgamle afaics.

Denne

  deb ftp://ftp.tux.org/pub/java/debian unstable main non-free

vil give dig en 1.4.0.99beta-1 af j2re.

> Så er der nogen alternativer, eller skal jeg hente den version med
> installationsscript?

Alternativet er at glemme Debian-pakkerne og installere en af de
officielle pakker fra f.eks. Sun.

> Hvor er det godt at installere den?

Det betyder ikke så meget, jeg har installeret i $HOME/j2re

> Hvordan får jeg stierne til at virke?

$HOME/.mozilla/plugins/libjavaplugin_oji.so er hos mig et symlink til
$HOME/j2re/plugin/i386/ns610-gcc32/libjavaplugin_oji.so, og så virker
det i Mozilla. Bemærk at du skal linke til ns610-gcc32, hvis du bruger
Mozilla 1.5.

Morten