Re: Spamfilter på pop/imap + kmail + spamassassin (løsning)

On Tuesday 23 December 2003 14:12, Anders Ellenshøj Andersen wrote:

> imap adgang til mail. Jeg vil stadig bruge kmail til at læse min mail.

Jeg synes lige jeg vil føre til protokols at jeg har fået løst dette problem.
(til dels..)

Efter lang tids eksperimenteren, hvor jeg blandt andet fik min egen mailserver
op at køre, fandt jeg helt tilfældigt en vejledning til at kæde spamassassin
sammen med kmail.

Jeg har nu installeret spamassassin og fået spamd op at køre.

Integrationen til kmail finder sted ved simpelthen at lave et filter der
trigger på alt mail. Undersøg f.eks. en vilkårlig header indeholder
hostnavnet på din mailserver. Brug derefter
 filterhandlingen "Send videre gennem" med kommandoen

/usr/bin/spamc

SpamAssassin vil nu behandle beskeden og tilføje spam tags.

Man kan nu tilføje yderligere filtre til at behandle beskeden afhængigt af
disse tags.

Eneste problem er at spamassassin ikke helt genkender så meget spam som jeg
umiddelbart kunne ønske. Tilføjelse af whitelists opvejer til dels dette da
jeg med whitelists kan sænke pointgrænsen for hvornår sa mener der er tale om
spam.

Håber ikke at dette var for kedeligt at høre på. :)

Med Venlig Hilsen

Anders E. Andersen

--
This email was generated using KMail from KDE 3.1.4 on Debian GNU/Linux