opgradering med apt-get

Jeg har installeret debian 3.0r1 version stable på min PC. Jeg vil
gerne opgradere KDE til version testing. Mit problem er blot at min
forbindelse til nettet er via et almindeligt modem, og med de filer det
drejer sig om vil det tage meget tid at hente dem. Jeg har imidlertid
adgang til en windows maskine, der har en hurtig netforbindelse. Det var
min tanke at hente filerne med denne maskine, læse dem over på et
passende
medie og derfra læse dem ind på min linux PC. Herfra kan jeg let
installere dem med apt-get. Jeg havde tænkt mig at lave en liste med de
nødvendige filer og hente dem via ftp på windows maskinen. Men
hvordan får
jeg lavet listen så den indeholder alle de nødvendige filer og sådan at
filerne er så godt  beskrevet med sti og navn at ftp selv kan finde dem ?
Tip eller bedre, en detallieret kogebog om hvordan det kan gøres vil blive
modtaget med taknemlighed. Jeg er ikke så tit på nettet, så jeg vil gerne
på forhånd takke eventuelle hjælpere.

venlig hilsen
Axel Egeløv