Problem med bygning af debian-pakke

Hejsa nørder

Jeg har et lille problem... Jeg har hentet den nyeste source af dhcp3 på
ISC's hjemmeside[1], og hentet Brian Masneys patch[2] til denne, så dhcp kan
understøtte ldap. Han skulle have smidt de rette filer i, så sourcen skulle
kunne pakkes til en debian-pakke.

Jeg har imidlertid problemer med at "compile" pakken efterfølgende. Selve
patchingen kører fint og der bliver ikke meldt nogen fejl. Problemet kommer
først, når jeg forsøger at compile pakken med dpkg-buildpackage. Jeg
forsøger som root, så der burde være permissions nok for mig...

Følgende er output...

server:~packages/dhcp-3.0.1rc12# dpkg-buildpackage
dpkg-buildpackage: source package is dhcp3-ldap-ntelos
dpkg-buildpackage: source version is 3.0.1rc12-1
dpkg-buildpackage: source maintainer is Brian Masney <masneyb@gftp.org>
dpkg-buildpackage: host architecture is i386
debian/rules clean
/usr/bin/dpkg-buildpackage: line 175: debian/rules: Permission denied

Jeg kan ikke lige gennemskue, hvad der er galt... Og jo, jeg er en newbee
ang. pakning af pakker...

Håber der er nogen der kan komme med et hint eller 2...

mvh
Lars Christensen

[1]: ftp://ftp.isc.org/isc/dhcp/dhcp-3.0.1rc12.tar.gz (dhcp-3.0.1rc12)
[2]: http://home.ntelos.net/~masneyb/dhcp-3.0.1rc12-ldap-patch