Network unreachable

Jeg har brugt webmin til at justere nogle ting på min linuxbox.
En utilsigtet handling (som jeg ikke lige kan placere - derfor dette råb om hjælp) gør at jeg er nødt til at logge på boxen og skrive
ifup eth0
Så kommer netværket på igen.
Jeg er så også nødt til at genstarte SAMBA, for den er faldet af i opstarten.
Hvordan får jeg netværket til at komme ordentligt med ved opstart?

Hvilke konfigurationsfiler, har webmin mon pillet i?

Hilsen Henning