Re: Java i Mozilla Firebird.

TRH wrote:
Hullo,

Tak for alt den info, så er jeg da kommet så langt, og ja, det er ganske
rigtigt Unstable jeg kører med.

Nu har jeg så to spørgsmål tilbage:

1) Er der en browser som det er let at installere (apt-get evt. ?) dette
plugin til, Java er ikke noget jeg mangler til daglig, der er kun én
side jeg skal bruge det til, så jeg har ikke noget imod at installere
det til en anden browser.

Når du skal installere Java manuelt er du også nød til at installere Java plugin til browseren manuelt. Som sagt det er ikke så svært (når man ved hvordan ;-) )
Jeg bruger Blackdowns 1.4.1 hjemme og Suns 1.4.2 på arbejdet.

Når du har installeret Java skal du lave et symlink ind i dit [browser]/plugins bibliotek. Det følgende eksempel benytter Mozilla Firebird installeret med apt-get og Blackdown Java hente fra deres hjemmeside.
Eksempel:
# cd /usr/lib/mozilla-firebird/plugins
# ln -s /usr/java/j2re1.4.1/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so javaplugin_oji.so
(Start/genstart browser)

Jeg tror nok det er alt der skal til.

2) Hvis der ikke er en sådan browser, hvor kan jeg så finde
instruktioner til manuelt at installere Java-support i Firebird?

Hvis det jeg har skrevet ikke virker så kig evt. her:
plugindoc.mozdev.org

Mvh.
Troels Henriksen.

Håber det kunne bruges