Re: Programmer kan ikke findes ved boot

On Mon, 15 Sep 2003, Peter Makholm wrote:

>Det lyder som om at din /usr ikke bliver mountet ved boot. Find ud af
>hvorfor. Du kan eventuelt se hvad den giver af fejl når du skriver
>'mount -a' lige når den er bootet.

Damn - jeg var kommet til at sige 'y' til ReiserFS i stedet for Ext3, så
'mount -a' gav mig en besked om at kernen ikke kendt til Ext3.

Jeg har lige kørt en ny oversættelse, og nu virker det.

make-kpkg brokkede sig dog, da jeg skulle genoversætte kernen. Jeg
brugte '--revision 20030914' til den tidligere kerne og '--revision
20030915' til denne. Det fik jeg ikke lov til p.g.a. indholdet i
/usr/src/linux/debian/changelog filen. Jeg prøvede at lede efter en
løsning på dette, men fandt ikke umiddelbart en, så slette hele
/usr/src/linux/debian biblioteket. Så kunne jeg køre oversættelsen med
make-kpkg.

Hvad skal man *egentlig* gøre?

Tak for svaret.

Med venlig hilsen