Problemer med installere programmer [dpkg -i]

Hej,

Jeg har problemer med at køre dpkg -i *.deb da jeg får følgende (f.ex):
--
Authenticating aptitude_0.2.11.1-2_i386.deb ...
debsig: Origin Signature check failed. This deb might not be signed.

Den eneste løsning for mig indtil nu var:
--
dpkg --force-bad-verify -i aptitude_0.2.11.1-2_i386.deb
...masser af shell_complans her (og besvær!)....

Sprogsmål: Hvad kan det være galt, og hvad er work_around?
maskine:[stableWoody,kernel 2.4.21.xxx costum]

[...I refuse to be at the mercy of any binary-only module.  And that's why
I refuse to care about them - not because of any really technical reasons,
not because I'm a callous bastard, but because I refuse to tie my hands
behind my back and hear somebody say "Bend Over, Boy, Because You Have
It Coming To You"] -- Linus Torvadis - on binary module issue

--
MVH
Admir Trakic