Re: Java kan ikke skrive preferences (file locks problemet)

On Monday 28 July 2003 10:36, Anders Ellenshøj Andersen wrote:

> WARNING: Couldn't flush system prefs:
> java.util.prefs.BackingStoreException: Couldn't get file lock.

Hmm det ser ud til at denne fejl skyldes at der i Java 1.4 er en global
preferences engine, som forsøger at gemme nogle opsætninger i mappen

/etc/.java

Da denne mappe slet ikke eksisterer så er det jo svært.

Jeg kan jo lave mappen, men så er problemet jo at java ikke kører som root, så
den kan aldrig skrive til mappen.

Hvis jeg chmod 777 /etc/.java

er det alarmerende?

Det er jo bare min laptop, så den slags kan jeg jo personligt nok overleve.

Anders

--
This email was generated using KMail from KDE 3.1.2 on Debian GNU/Linux