NFS: Function not implemented (som så mange andre!)

Jeg er nybegynder inden for Linux så bær over med mig :-)

Jeg har et NFS problem med en Debian 2.2.20 (siger uname -a). Jeg forsøger at
køre den som NFS server. Jeg har installeret nfs-common V1.0-2 og nfs-kernel-
server 1.0-2.

Når jeg exporterer et filsystem i /etc/exports og kører exportfs -a får jeg
meddelelsen
Function not implemented.

Jeg har læst en del grupper om forskellige Linux versioner. Noget tyder på at
det er et generelt problem for flere linux versioner. Men det har endnu ikke
givet mig nogen løsning.

En omtalte at jeg i stedet for Kernel-server skulle installere user-server, men
her havde jeg slet ingen exportfs. En anden omtaler at man skal
køre /etc/rc.d/rc.nfsd start men i debian hedder denne jo /usr/sbin/rpc.nfsd og
startes af /etc/init.d/nfs-kernel-server vis /etc/rc2.d/S20nfs-kernel-server
linket.

Så jeg føler mig lidt lost. Hvad mon jeg dog har misforstået?

Hilsen Henrik