Re: Dansk debian netværk

Rasmus Toft Lauridsen <linux@zaphb.dk> writes:

> Til dem der taler om mail/nntp backend til phpBB så er der et projekt
> igang (http://www.m2f.netclectic.com/forums/index.php) de er bare ikke
> kommet særligt langt :-(

Det ser også primært ud til at være rettet mod at skulle gatewaye til
mailinglister. Bedre end webboards med stadigvær usenetteknologi en
smule underlegen (ok, jeg er nntp-elitær).

Hvis jeg skulle designe ville jeg selvfølgelig bruge nntp som backend,
men bare en eller anden form for tovejsgateway vil være
tilfredsstillende.

Der ser ud til at være en række alternativer til m2f.

Papercut <http://papercut.org/> implementerer en newsserver i python
der kan bruge forskellige webboards som backend blandt andet
phpBB. Den ser dog ud til kun at kunne peere med andre. (Og jeg er
egentlig næsten blevet fri for at skulle suck'e grupper).

NewsSync for phpBB <http://www.coolerclimate.com/downloads.php>. Dette
ser ud til at være noget regulært tovejs-gateway der kan bruges mod en
rigtig newsserver. Jeg kan ikke lige afgøre hvor godt det er, men det
er efter min mening nok den bedste måde.

Jeg lægger gerne newsserver til eller hjælper med know-how hvis I har
brug for det. Jeg er bare offline i næste uge.

--
 Peter Makholm     |        One thing you do is prevent good software from
 peter@makholm.net |      being written. Who can afford to do professional