Re: opgradering med apt-get

On Wed, 2003-05-14 at 23:12, axel.egelov@mobilixnet.dk wrote:
> Jeg har installeret debian 3.0r1 version stable på min PC. Jeg vil
> gerne opgradere KDE til version testing.

[snip]

For at afgøre hvilke pakker du mangler kan du jo blot lave en "apt-get
install kde", og se hvilke filer den syntes kunne være sjove at hente.

Mht. til selve installationen, så ville jeg nok nappe en af følgende
muligheder:
1) Lav noget connection-sharing på windows maskinen, og kobl Debian
maskinen på derigennem.
2) Download alle de manglende filer, og lav dit eget apt-repository på
windows maskinen. debarchiver kan sandsynligvis være dig behjælpelig
hermed.
3) Download alle de relevante filer via ftp til windows maskinen. Brænd
dem på en CD. Mount cd'en på debian maskinen. Gå ind i biblioteket hvor
filerne ligger, og skriv dpkg -i *.deb, og håb på at du har downloadet
alle de korrekte filer. Hvis du ikke har kan du nappe dem du mangler via
apt-get på normal vis.

--
Søren O.                                            ,''`.
                                                   : :' :