Re: Mystiske præferencer

Henrik Christian Grove <grove@sslug.dk> wrote:

HCG> Hvordan finder den så på de andre værdier, og hvorfor får de
HCG> ikke bare prioritet 500 som mine egne pakker (som jeg godt
HCG> ved jeg ikke har en prioritet på)?

Du har lavet en pin på stable, testing og unstable, men du har
ingen pin-priority på dem. Apt vil derfor tildele værdien 989
til den første linje i preferences som er o=Debian,a=testing,
og derefter tildeler den efterfølgende 988, 987..etc. til de
øvrige varianter.

Det står i apt_preferences, men jeg vil gerne medgive at det
måske ikke er den mest tilgængelige manualside.

Morten

--
"I don't like money actually, but it quiets my nerves." (Joe Louis)