Mystiske præferencer

På min bærbare der kører en testing/unstable-blanding (med en enkelt
pakke fra stable og en enkelt hjemmebygget pakke), har jeg det problem
at apt tilsyneladende bruger nogle andre prioriteter end dem jeg har
angivet i /etc/apt/preferences, og efter de sidste ændringer er
ordningen imellem kilderne ikke engang som jeg vil have det (Christian
Marillats testing-pakker skal komme før unstable-pakker), så nu søger
jeg en forklaring.

Her er hvordan tingene ser ud:

/etc/apt/preferences:
Package: *
Pin: release o=Debian,a=testing

Package: *
Pin: release o=Debian,a=stable

Package: *
Pin: release o=Debian,a=unstable

Package: tetex-extra
Pin: release o=Debian,a=now

Package: debian-policy
Pin: release o=Debian,a=unstable

Package: *
Pin: origin marillat.free.fr
Pin: release a=testing

Package: *
Pin: origin marillat.free.fr
Pin: release a=stable

Package: *
Pin: origin marillat.free.fr
Pin: release  a=unstable

Uddata fra `apt-cache policy`:
Package Files:
 100 /var/lib/dpkg/status
     release a=now
 984 http://marillat.free.fr unstable/main Packages
     release o=Christian Marillat,a=unstable,l=Unofficial Packages Free,c=main
     origin marillat.free.fr
 986 http://marillat.free.fr testing/main Packages
     release o=Christian Marillat,a=testing,l=Unofficial Packages Free,c=main
     origin marillat.free.fr
 985 http://marillat.free.fr stable/main Packages
     release o=Christian Marillat,a=stable,l=Unofficial Packages Free,c=main
     origin marillat.free.fr
 988 http://security.debian.org stable/updates/main Packages
     release v=3.0,o=Debian,a=stable,l=Debian-Security,c=updates/main
     origin security.debian.org
 500 http://www.sslug.dk stable/main Packages
     origin www.sslug.dk
 987 http://non-us.debian.org unstable/non-US/main Packages
     release o=Debian,a=unstable,l=Debian,c=non-US/main
     origin non-us.debian.org
 987 http://ftp.se.debian.org unstable/main Packages
     release o=Debian,a=unstable,l=Debian,c=main
     origin ftp.se.debian.org
 988 http://non-us.debian.org stable/non-US/main Packages
     release v=3.0r1,o=Debian,a=stable,l=Debian,c=non-US/main
     origin non-us.debian.org
 988 http://ftp.se.debian.org stable/main Packages
     release v=3.0r1a,o=Debian,a=stable,l=Debian,c=main
     origin ftp.se.debian.org
 989 http://non-us.debian.org testing/non-US/main Packages
     release o=Debian,a=testing,l=Debian,c=non-US/main
     origin non-us.debian.org
 989 http://ftp.se.debian.org testing/main Packages
     release o=Debian,a=testing,l=Debian,c=main
     origin ftp.se.debian.org
 500 file: apt-build/main Packages
     release o=apt-build,a=apt-build,l=apt-build,c=main
Pinned Packages:
     tetex-extra -> (not found)
     debian-policy -> 3.5.9.0

Nogen der kan forklare hvor prioriteterne for alt andet end:
- allerede installerede pakker
- mine egne pakker som ligger på www.sslug.dk
- Pakker bygget med apt-build
kommer fra?

.Henrik

--
Den største fordel ved Windows er den gode understøttelse af
Windows-programmer.