Re: GNU Ada/GNAT (til stable)

ons, 2003-05-07 kl. 13:47 skrev Jacob Sparre Andersen:

> Kan jeg regne med at kunne installere GNAT fra unstable
> eller testing uden at skulle udskifte andre pakker til noget
> der ikke er fra stable?

Nej, som udgangspunkt skal du ikke regne med at kunne genbruge pakker
fra testing/unstable på et stable system. Du kan naturligvis prøve,
enkelte pakker er faktisk brugbare på tværst af releases.

Jeg vil imidlertid foreslå at du downloader kilden til ada-compileren
med apt-get source <pakkenavn>, ændrer dependencies på passende vis og
bygger din egen "backportede" ada-compiler vha. dpkg-buildpackage.
Det kræver dog at du har installeret devscripts og hvad
ada-compiler-pakken måtte have af build-dependencies.

--
Søren O.                                            ,''`.
                                                   : :' :