Re: Fw: God educational programs needs Debian devellopers to make packages.

On Mon, 7 Apr 2003 13:31:48 +0200 (CEST), Jonas Smedegaard wrote

> Helt enig: Hvis I vil give programmet de bedste levevilkår så gør I klogt
> i (også) at kommunikere på engelsk. Jeg ville ikke - selvom jeg er
> dansk - pakke et program til Debian hvor changelog og al
> dokumentation er på dansk.

Nu er det jo et program der specielt er beregnet til danske brugere.

> Og så vil det da også hjælpe gevaldigt hvis der ikke blot var
> support for andre sprogøvelser, men at også *programmet* var på
> flere sprog.

Det er der nu allerede. Hvis du sætter din Locale til alt andet end dansk er
programmet på engelsk.

Kan jeg ikke tilskynde en af jer dansk debianbrugere til at stå for pakningen
af lige præcist dette program? Jeg synes at det er fint at en almindelig lærer
giver sig til at skrive et undervisningsprogram under en Open Source licens og
tænker på at verden er større end MS-land. Kan I gæve danske Debianbisser ikke
se en pointe i at hjælpe med pakningen af lige præcist dette program - Så kan
vi nok få forfatteren (der er engelsklærer) til at lave changelog og
dokumentation på engelsk også. Det er dog en lidt underlig ting at skulle lave
engelsk dokumentation til et program der ikke er relevandt i engelsktalende
lande - men kun i alle andre. Men som udgangspunkt for oversættelse er det
logisk nok.

Gunner Poulsen - Red Hat bruger - undskyld.
Lærer på http://www.lyngbjerggaardskolen.dk
Aktiv i projektet http://www.gnuskole.dk