Re: Hvorfor bliver apt-get ved med at ville opgradere de pakker?

Henrik Christian Grove <grove@sslug.dk> writes:

> ... burde man bruge dselect eller noget andet på det nivo.
>
> Så burde man måske have sørget for at det ikke var det bedste værktøj i
> to versioner (Potato og Woody).

Ja, dselect er nok noget af det værste jeg set.  Aptitude er lidt bedre.

> Se det kunne være en grund til at kigge på aptitude/synaptic/...

Som nogen gjorde opmærksom på på nogle af Debian-listerne for nylig, så
kan aptitude faktisk bruges som kommandolinieværktøj.  Fedt :-)

Med hensyn til synaptic, så har jeg brugt det en del, og der er nogle af
idéerne der er rigtig gode, fx. de brugerdefinerede filtre.  Men nu er
jeg holdt op med at bruge det fordi det ikke virker mere:  Når jeg
har valgt nogle pakker til installation, og derefter vælger 'proceed',
så sker der ingen ting!  Men så må jeg vel bare igang med debuggeren...
--
                                                    Jens Peter Secher
_DD6A 05B0 174E BFB2 D4D9 B52E 0EE5 978A FE63 E8A1 jpsecher get2net dk_