Re: Hvorfor bliver apt-get ved med at ville opgradere de pakker?

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Prioriteterne er dem apt-cache policy har givet dig. Den højste nyere
> version er 0.9.0-2 med prioritet 987 den højeste ældre version er
> 0.8.4-1 med prioritet 989 hvilket ikke er højere end 1000 hvorfor
> pakken bare ignoreres.

Godt.

> Tilbage er der så at sammenligne at 0.9.0-2 er større end 0.8.5-2,
> hvilket det er hvorfor der opgraderes. At der er pakker med højere
> prioritet og lavere versionsnummer end den installerede har ingen
> betydning ifølge ovenstående.

Dvs. at så længe der er en nyere version i unstable end i testing vil
jeg blive ved med at køre versionen fra unstable? (Prioriteterne 987,
988 og 989 kommer af at jeg har testing, stable og unstable stående i
min sources.list i den rækkefølge.)

Så hvis jeg var glad for version 0.8.5-2 ville jeg være nødt til at
bruge pinning for at få apt til at lade den være? Jeg har tænkt mig at
lade apt opgradere ogle, når den kan, så det er rent akademisk, men hvis
det nu havde været glibc (som jeg har haft fra unstable et stykke tid),
kunne det godt have været interessant.

.Henrik

--
"Unix, Perl og Ole har man for at slippe for at gøre
 arbejdet selv."