Hvorfor bliver apt-get ved med at ville opgradere de pakker?

Hej

Når jeg kører `apt-get -u upgrade` på min testing/unstable-boks får jeg
følgende: # apt-get -u upgrade
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following packages have been kept back
  ogle-gui ogle-mmx vorbis-tools
The following packages will be upgraded
  grep-dctrl libgd-gif1 mmv pkg-config publib-dev traceroute
6 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 3  not upgraded.
Need to get 0B/305kB of archives. After unpacking 0B will be used.
Do you want to continue? [Y/n]

Spørgsmålet handler om de seks pakker den gerne vil opgradere.
Listen er blevet længere med tiden, men den har "opgraderet" dem alle
flere gange, og ønsker at gøre det igen næste gang jeg kører `apt-get
upgrade`. Alle pakkerne fungerer så vidt jeg kan se fint, og de
installerede versioner er fornuftige, f.eks. er her uddata fra
`apt-cache policy mmv`:
# apt-cache policy mmv
mmv:
  Installed: 1.01b-12
  Candidate: 1.01b-12
  Version Table:
     1.01b-12 0
        500 file: apt-build/main Packages
     1.01b-12 0
        989 http://ftp.se.debian.org testing/main Packages
     1.01b-12 0
        988 http://ftp.se.debian.org stable/main Packages
     1.01b-12 0
        987 http://ftp.se.debian.org unstable/main Packages
 *** 1.01b-12 0
        100 /var/lib/dpkg/status

Det eneste jeg kan komme på der kunne være værd at bemærke er at der er
flere af de pakker jeg har installeret med `apt-build install <pakke>`.
Nogen der kan give en forklaring?

Når jeg nu er i gang har jeg også et bonusspørgsmål:
At den vil holde ogle-mmx og vorbis-tools tilbage skyldes at der er
afhængigheder til pakker der ikke findes (henholdsvis libdvdread3 og
libvorbis0a), men det er allerede i BTS'et.
At den vil holde ogle-gui tilbage skyldes så en afhængighed af ogle-mmx
som den holder tilbage.
Bonusspørgsmålet er nu hvorfor den overhovedet overvejer at opgradere
ogle-mmx og ogle-gui. Uddata fra `apt-cache policy ogle-mmx`:
# apt-cache policy ogle-mmx
ogle-mmx:
  Installed: 0.8.5-2
  Candidate: 0.9.0-2
  Version Table:
     0.9.0-2 0
        987 http://ftp.se.debian.org unstable/main Packages
 *** 0.8.5-2 0
        100 /var/lib/dpkg/status
     0.8.4-1 0
        989 http://ftp.se.debian.org testing/main Packages
     0.8.2-11 0
        988 http://ftp.se.debian.org stable/main Packages

Jeg kan godt se at der er en nyere version i unstable end den jeg har
installeret, men jeg kan også se at både versionen i testing og i stable
har højere prioritet (men til gengæld er ældre).

Er det bare fordi jeg en gang har valgt at installere en version fra
unstable, at jeg nu skal følge den pakke fra unstable indtil testing
indhenter unstable?

.Henrik

--
"Done. For future reference - don't anybody else try to send patches as
vi scripts, please. Yes, it's manly, but let's face it, so is