Debian spejlingsværktøj (Was: LF-2003...)

On Mon, 24 Feb 2003, Troels Vognsen wrote:

> Når jeg skal lave mirrors har jeg meget god erfaring med
> apt-mirror.sourceforge.net.

Jeg kendte ikke værktøjet, men vil nok også fortsætte med at bruge
debmirror. Her er mine overvejelser:

 * debmirror er en officiel Debian-pakke. Det er apt-mirror ikke. Jeg
foretrækker at bruge et spejlingsværktøj lavet af en Debian-udvikler
fremfor en Debian-bruger, da vi sandsynligvis kender vores egne
pakkesystemer og -strukturer bedst.

 * debmirror understøtter ftp og rsync. apt-mirror understøtter http. Jeg
foretrækker rsync.

 * debmirror bruger options på kommnadolinjen. apt-mirror bruger en
source.conf-lignende opsætningsfil.

Desuden er ikke alle de mirrors jeg har samlet apt-get'able. Så der vil
fortsat være brug for et script selvom jeg skifter til apt-mirror.

NB! Jeg har nu et fuldt mirror af både woody, sarge og sid til powerpc og
i386.

* Debian GNU/Linux developer     http://www.debian.org/
* Jonas Smedegaard +45 40843136  http://dr.jones.dk/
* Consulting for machines and humans:   Spiff ApS
I have no signatures :-(