Re: Filtrar comodins/regex de les línies

El 17 de gener de 2024 8:39:26 CET, Narcis Garcia <debianlists@actiu.net> ha escrit:
>Bones,
>
>Tinc un fitxer de text, com podria ser per exemple una llista de números de telèfon (coneguts.txt):
>972123456
>972111133
>972111134
>972111135
>972111136
>972789012
>però m'agradaria representar-hi rangs compatibles (expressions regulars) per abreviar:
>972123456
>9721111..
>972789012

Com no estem acotant amb ^  ni amb $

9
7
2
.
etcètera
97
72
21
9.
.9
etc
972
97.
9.2

I això sense fent servir només dígits i el caràcter . no literal.

Sembla un problema matemàtic de combinatòria :)

O probablement no ho he entès.

Vagi bé.

>En un moment donat, vull localitzar la línia que coincideixi amb la dada que tinc (expressió 972123456), seguint l'exemple dels números de telèfon:
>$ grep coneguts.txt -e '972123456'
>972123456
>
>així que també m'agradaria fer-ho al revés; localitzar l'expressió compatible amb una cadena:
>$ grep coneguts.txt -e '972111199'
>9721111..
>
>Algú sap com fer-ho?
>
>Gràcies.

El 2003 el català era la llengua habitual del 46 % dels catalans. Al 2018 només del 36 %. Si els castellanoparlants no actuem, desapareixerà.

El 3 de novembre representa el moment de l'any en el que les dones deixen de cobrar en comparació amb els homes. Hem d’ajudar a les dones a eliminar aquesta data.

L’administració pública cada any es gasta milions d’euros en llicències de programari privatiu. Utilitzant programari lliure estalviem costos i incentivem l’economia local.

La neutralitat davant les desigualtats acaba accentuant-les.