Re: (deb-cat) Utilitzar un modem GSM

El 6/2/23 a les 21:27, Adrià ha escrit:
Am 06/02/2023 um 14:08 schrieb Narcis Garcia:

 > He arribat fins al punt que realitza la connexió de xarxa (indica
 > cobertura, autoassigna IP pròpia, porta d'enllaç i DNS), però
 > aconsegueixo fer CAP comunicació via TCP, ICMP o DNS.
 > El «ping» es queda esperant sense resultat per a qualsevol adreça
 > no-local que li demani (incloent a porta d'enllaç).
 >
 > Algú sap com esbrinar on és ara el problema?

Jo miraria amb un analitzador de tràfic tipus Wireshark què està passant. Això per esbrinar tècnicament què passa.

A nivell pràctic, però, preguntaria a l'operadora si permeten usar la línia com a mòdem, perquè si es pot implementar qualsevol mesura que discrimini l'ús que es fa d'un servei, ho faran si veuen que pot reportar-los qualsevol benefici. I de vegades és millor sortir de dubtes que trencar-se les banyes amb un problema (tot i que ho puguem trobar entretingut, divertit i satisfactori quan el solucionem).

Gràcies Adrià; tenia aquest fil en espera de comprovar en el possible el tema de l'operador telefònic. No n'he tret l'aigua del tot clara, ja que a la central (per telèfon) em deien que les targetes SIM que utilitzo no són per a modem sinó per a terminals amb sistema operatiu xungo (Android, iOS) i em derivaven a una botiga de la cadena. I a la botiga em diuen que l'operador no diferencia entre targetes SIM per aquest tema. I a la botiga em van demostrar que la meva targeta SIM funciona perfectament amb un router meu que jo portava.

A la botiga no vaig posar a prova un llapis-modem USB ni el modem integrat lt4112 perquè ja sé que ens embolicaríem amb què utilitzo programari estrany, i què estic carregant el controlador a mà. Ara també he provat amb Ubuntu 22.04 (Live) i Ubuntu 22.10 (Live) amb el mateix resultat, negatiu. Finalment, i per a rematar les comprovacions, he instal·lat MS-Windows 10. Doncs resulta que funciona perfectament: Detecta el dispositiu intern (HP lt4112 Gobi 4G) i amb dir-li que connecti a la xarxa tan sols demana el PIN i ja està. Es navega perfectament amb EDGE/2G i LTE/4G.

No tinc ni idea de què fer amb Wireshark per a comprovar no sé el què.
A GNU/Linux el dispositiu es configura (IP, porta, DNS), però no aconsegueixo arribar a cap servei extern, ni tan sols respon ping cap a la porta d'enllaç ni els servidors DNS, ni aquests resolen adreces. Com a molt la pròpia IP pública respon a ping, però qualsevol IP d'Internet ja no.

--

Narcis Garcia

I'm using this dedicated address because personal addresses aren't masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should fix this against automated addresses collectors.