Re: Apropos el cron d'usuari ...

Missatge de Alex Muntada <alexm@debian.org> del dia dl., 13 de febr. 2023 a les 21:43:
Hola, Lluís:

> Entenc que es un tema de l'entorn del cron de l'usuari, però
> malgrat potinejar al respecte no he trobat com apedaçar-ho.

Compte perquè, si no vaig errat, les ordres que s'executen des
del cron no veuen l'entorn habitual de l'usuari, és a dir, que el
shell que s'executa no té el mateix entorn que el que tindries en
un terminal o consola.

Si si, entenc que les coses van per aquí, però de moment, tots els intents han estat infructuosos.

De fet, he estat mirant

https://www.baeldung.com/linux/load-env-variables-in-cron-job
https://wiki.debian.org/EnvironmentVariables

però la cosa ha continuat igual fins que aprofitant un refredat he estat comparant les sortides de printenv entre una Bullseye i una Bookworm
i m'he adonat que el problema era amb el pobre xtrlock que utilitzava per bloquejar la pantalla que no podia capturar el teclat perquè ja ho estava,
no se ben bé si per culpa del mode presentació de l'xfce4-screensaver o del mateix Virtualbox.

En fi ... ara sembla que funciona.

Em sembla recordar que una estratègia era executar l'ordre que
vols dins un bash que sí llegeixi l'entorn, e.g.

    40 21 * * * env
    41 21 * * * bash -l -c "env"

Veuràs que donen resultats diferents.

Salut,