Re: (deb-cat) /etc/crontab no efectiu

Hola, Narcis:

> He trobat que la comanda "crontab -e" és adequada per a
> modificar i aplicar, però em fa editar un fitxer on només hi ha
> comentaris i cap línia; no sé d'on surt ni on va a parar.

Només serveix per editar els crontabs dels usuaris, no els del
sistema. El que fa és obrir un fitxer de text que conté una
plantilla o una còpia de l'entrada de «/var/spool/cron/crontabs»
amb l'editor per defecte o el que s'indiqui a la variable $EDITOR.
Si no existeix el crontab per l'usuari, el que surt a l'editor és
un seguit de comentaris, algun exemple i una capçalera de les
columnes que conformen una entrada del crontab. Els comentaris es
poden esborrar si fan nosa, però la darrera línia acostuma a ser
útil com a recordatori dels camps.

> I ara fa poca estona em trobo amb això:
> $ sudo crontab -e
> no crontab for root - using an empty one
> /tmp/crontab.if94Er: El fitxer o directori no existeix
> Creation of temporary crontab file failed - aborting

El missatge «no crontab for root» vol dir que no existeix aquest
fitxer al directori «/var/spool/cron/crontabs/» tal com deia
l'Eloi, però no és normal l'error «/tmp/crontab.if94Er: El fitxer
o directori no existeix». Sembla que hi hagi algun problema amb
el directori /tmp.

Salut,
Alex

--