(deb-cat) Utilitzar un modem GSM

Bones,

Estic intentant utilitzar una connexió mòbil amb un ordinador portàtil que ja porta integrat un modem GSM (HP, Inc lt4112 Gobi 4G Module Network Device). Li he ficat una targeta SIM (que abans he comprovat amb un telèfon que connecta amb tots els serveis), i m'hi he anat trencant el cap fins aconseguir que el NetworkManager detecti bé el modem i així crear-li un perfil de connexió.

He arribat fins al punt que realitza la connexió de xarxa (indica cobertura, autoassigna IP pròpia, porta d'enllaç i DNS), però aconsegueixo fer CAP comunicació via TCP, ICMP o DNS. El «ping» es queda esperant sense resultat per a qualsevol adreça no-local que li demani (incloent a porta d'enllaç).

Algú sap com esbrinar on és ara el problema?

Tinc el gobi-loader instal·lat però no sé si realment l'utilitza el sistema, i he instal·lat el gsm-utils però per a qualsevol operació sobre /dev/cdc-wdm0 em diu «errno: 25/Inappropriate ioctl for device»

Gràcies.

--