Re: configuració /dev/tty1

2022-11-27, 07:36 (+0000); Toni Mas Soler escriu:
> Més enllà del l'origen de la consulta, que sembla estar més associada
> a aspectes de NVDIA, veig que en el meu sistema el nomodeset es
> configura en el
>
> només en cas només de consola de recuperació.
>
> A la que hagi de rearrancar la màquina, provaré aquesta opció. Però el
> què no entenc és perquè, sense carregar el mòdul fbcon el sistema
> permet cache de paginació. Algú coneix de literatura per anar
> investigant?

La consola original de Linux utilitza un mode de video de text (un mode
de video que permet manipular directament caràcters de text a la
pantalla, en lloc de pixels).

Més endavant van afegir la consola 'framebuffer', que bàsicament simula
un mode de video de text dins d'un mode de video gràfic, cosa que permet
mostrar gràfics a la consola i utilitzar resolucions no estàndards,
entre altres avantatges.  La consola framebuffer utilitza funcionalitats
específiques de la targeta de video, per tant la implementació és
depenent del maquinari.  Cada targeta de video utilitza una consola
framebuffer diferent (al contrari de la consola de text, que utilitza la
interficie BIOS).

En resum, el problema que descriviu en aquest fil sembla que està
relacionat amb la consola 'framebuffer' de nvidia.  Per això, quan
desactiveu aquesta consola i el kernel passa a utilitzar la consola de
text, el desplaçament funciona correctament.

Salutacions