Re: pregunta sobre el nucli Linux

El 3/10/21 a les 20:57, Julio Amorós ha escrit:

>     El problema és quan el sistema es queda sense memòria i comença a fer
>     servir swap el funcionament es s'alenteix tant que el sistema queda
>     inutilitzable, fins al punt que no és possible ni tan sols matar el
>     procés manualment.  Suposo que si t'esperes suficientment l'oom-killer
>     l'acabaria matant, però jo mai he tingut tanta paciència.  Personalment
>     he optat per no tenir swap, per evitar aquestes situacions.
>
>     Salutacions.
>
> Tot i que se m'escapa algun concepte trobo interessantíssim el que
> entenc. Desviant-me una mica del tema i entenen que no hi ha una
> [...]

Cap programa no t'hauria de donar mai cap incidència pel fet de no tenir
memòria d'intercanvi (Swap) a la unitat interna de l'ordinador. La
pràctica totalitat dels programes deleguen la gestió de memòria al nucli
del sistema operatiu, que és el què gestiona la diferència entre memòria
real (RAM) i memòria virtual (Swap), però ho presenta tot davant els
programes com a «memòria».

Per tant, pots ometre perfectament l'ús d'espai d'intercanvi (swap) si
creus que amb la quantitat disponible de memòria RAM els programes n'han
de fer prou tots els dies.

Pel què fa a la hibernació:
https://wiki.debian.org/Hibernation/Hibernate_Without_Swap_Partition
El què no sé és si es pot fer això sense utilitzar el fitxer com a «Swap».

--